torsdag den 10. juni 2010

French rugbrød.

Jeg har før lavet French Toast (eller som vi danskere kalder det "Arme riddere").

French toast er efter pandekager nok min yndlings morgenmadskaloriebombe. Især med sirup. Sirup er nok min livret, alting smager altså bare godt med sirup. Smager det ikke godt, så er det bare fordi der ikke er nok sirup på!

Jeg kom så igår aftes på en fantastisk idé. Noget i nok i fremtiden vil høre om som mit kulinariske gennembrud: French rugbrød.

Fantastisk idé. Helt almindelig french toast, men toasten er skiftet ud med rugbrød. Det lavede jeg så imorges. Det var virkelig godt. Seriøst.

I kan jo lige få min opskrift.

Til to stykker brød:
To stykker brød self. Alt brød kan bruges (også rugbrød, hvilket lidt er min pointe).
1 æg (almindelig størrelse)
1 spsk mælk, det er ligemeget hvilken slags, jeg bruger skummetmælk

Til stegning:

en god klump smør, alt efter hvor vild du er med smør kan det ændres.
1 spsk sukker
½ tsk kanel

De to stykker brød dyppes i den sammenrørte æg/mælk-masse.

Smørret smeltes på panden, sukkeret og kanelen puttes på panden og det røres sammen (på panden) til en dejlig sukker agtigt masse.

De to stykker brød (der er blevet dyppet i mælk/æg-massen steges til de er gyldne.

Bon apétit pour les enfants de le roi gris.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar