lørdag den 20. februar 2010

Gåtur og læsning , og andre overspringshandlinger



Jeg har i lang tid haft mega meget lyst til at gå en tur ude på Nørrebro.

Jeg plejede altid at gå ture der da jeg var mindre, og jeg besluttede mig så idag for at jeg havde både tid og lyst.

Jeg hoppede i grå cheap mondays, jazzfestival 09 t-shirt og uniformsjakken fra H&M. Jeg tog mine lillaagtigeconverse på(de er hjemmefarvede, jeg kunne sige at de var rødbedefarvede, men det lyder ikke helt fashion nok vel?), og drog så ned langs sortedamssøen, og gik ned mod assistenskirkegårdsmuren, af mange kendt som "Den gule mur". På ipodden hørte jeg "Billeder af min baggård", Thomas Buttenschøn. Det album passede så meget til det jeg havde lyst til at den gåtur skulle være.

Det var enormt rart at gå, på asfalt. Jeg har jo som sagt været i Sønderjylland (ikke fordi jeg har fortalt det en milliard gange nu, så jeg havde næsten glemt hvordan fortovene i København føltes, og det var en dejlig genforening :)

Jeg går langs med muren og beslutter mig for rent faktisk at gå indenfor (jeg har faktisk aldrig været inde på Assistenskirkegården). Det så jeg så som en oplagt mulighed til at dyrke min mere poetiske side, og gå hen og finde Michael Strunges grav, men det var altså ikke helt nemt.

Er du gal den kirkegård er stor! Jeg vadede rundt i næsten en time for at finde den gravplads, imens mine fødder langsomt frøs til is. Jeg fandt til gengæld Natasjas grav, og Søren Kierkegaards. Faktisk lykkedes det mig at forbigå H.C Andersens grav, på trods af at der er skilte der fører til den over det hele.
Jeg var lige ved at give op. Men. Jeg fandt den endelig, den er virkelig godt gemt, og jeg er altså 100% overbevist om at der er noget ivejen med det skilt de har derinde.

Jeg endte med at kigge lidt på den. Så gå hjem. Bortset fra at jeg ikke kunne mærke mine fødder. Så jeg tog bussen.

Jeg har nu læst en bog jeg begyndte på så sent som igår færdig, den var af samme forfatter som "The truth about forever" og hed "Just listen" Og kan anbefales.
Jeg har nu stadig et resume og en tale jeg ikke rigtig har skrevet endnu.

Dagens numre som jeg virkelig synes i skulle tage og give et lyt: She Spider, Mew http://www.youtube.com/watch?v=1rnTRQ53pHs.

She Came Home For Christmas, også Mew http://www.youtube.com/watch?v=i6T0bN8g6xs&feature=related.

Greets!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar